Administrar

Ha mort el company Abel Paz

estelnegre | 14 Abril, 2009 08:41

Ha mort el company Abel Paz

Diego Camacho en 1937

Ahir 13 d'abril a les 4 de la tarda ens ha deixat Diego Camacho Escámez (Abel Paz) anarquista de 87 anys, nascut a Almeria el 12 d'agost de 1921.

Diego va estar en bona part de les lluites socials del segle XX des del 19 de juliol de 1936 a Barcelona participant activament en els canvis socials del moment, creant amb els seus companys de les JJLL de la barriada del Clot, el grup «Los Quijotes del Ideal».

Acabada la guerra coneixerà els camps de concentració al sud de França, treballant després en camps de batallons disciplinaris prop de Bordeus per el nacionalsocialisme durant la II Guerra Mundial.

Però el seu compromís amb la llibertat a Espanya li durà de nou a l'interior per a entrar en la clandestinitat en els primers anys de la dècada dels quaranta fins a ser detingut de nou per la policia franquista.

Passarà llargues temporades en les presons espanyoles.

Biògraf de Buenaventura Durruti i després de diversos llibres autobiogràfics i dels moments més estel·lars de l'anarquisme que el va viure en primera persona, es va dedicar a difondre els seus llibres i l'anarquisme amb nombroses conferències, donant a conèixer els assoliments de la revolució.

Serà acomiadat el proper dimecres 15 d'abril a les 4 de la tarda al Tanatori de Sancho de Avila de Barcelona.

Fins a sempre company.

Abel Paz en Anarcoefemèrides

Abel Paz en Wikipedia


Escriu-nos 

Comentaris

  1. Murió el compañero Diego Camacho

    Murió el compañero Diego Camacho. En estos momentos, cuando todavía cuesta hacerse la idea, el dolor y los recuerdos turban el ánimo.
    Diego para mí, y para tantos compañeros que compartimos con él el ideal libertario, ha sido un modelo de integridad y solidaridad. También ha sido una memoria viva que sabia transmitir con entusiasmo los recuerdos de los años vividos durante la Revolución española y un trabajador incansable que nos ha dejado un inmenso legado escrito.
    Cuando hacía falta sabía decir las cosas por su nombre, sobretodo cuando era necesario señalar la vanidad, la injuria y la injusticia de este mundo capitalista y egoísta que nos ha tocado vivir. Pero también sabía como nadie sumarse a los actos altruistas, dar su apoyo a los compañeros y ayudar con todas sus posibilidades a quien viese necesitado.
    Le conocí como Abel Paz, en sus charlas y homenajes a Durruti, y desde entonces se convirtió para mí en un referente. Recuerdo las apasionadas tertulias compartidas, las lecturas y comentarios de sus borradores, los proyectos, las largas transcripciones y los libros que se iban amontonando.
    Me emociona hoy recordar cuando, todavía muy joven, me recibió en su casa, y al despedirnos le dije “adiós”, y él me respondió que “de Dios no quería saber nada”, que lo que quería era “salud”. Comprendí inmediatamente la paradoja, y por coherencia nunca más volví a utilizar el saludo tradicional. Y así, un largo camino de lecciones aprendidas que desde el ejemplo nos han enseñado que otro mundo es posible.
    Salud compañero, hasta siempre.
    ¡Viva la libertad!
    Sonya Torres
    Bagà, 15 de abril de 2009

    Sonya Torres | 15/04/2009, 14:07
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS